середа, 3 квітня 2019 р.

Семінар відбувся

3 квітня 2019 року лабораторією природничо-математичних дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» був проведений обласний науково-практичний семінар методистів, які відповідають за викладання фізики та математики з проблеми «Методичний супровід удосконалення професійної компетентності вчителів фізики та математики в умовах Нової української школи».



Учасниками семінару були методисти методичних кабінетів(центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад з усіх куточків Кіровоградщини.
Метою заходу було ознайомити освітян області з особливостями удосконалення професійної компетентності вчителів фізики та математики району в умовах Нової української школи.
Обласний науково-практичний  семінар відбувся у трьох навчальних закладах району :
·         Чечеліївській  ЗШ І-ІІІ ступенів, філії Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради ;
·         Комунальному закладі «Петрівське навчально - виховне об’єднання «загальноосітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія» Петрівської районної ради;
·         Іскрівській ЗШ І-ІІІ ступенів, філії Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради.
З вітальним словом до учасників семінару звернувся Москалець Г.Л., директор комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти», який наголосив, що перед сучасною українською освітою стоїть завдання забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Для досягнення такого результату потрібно докласти чимало зусиль. Реалізація концепції навчання впродовж життя посідає важливе місце серед сучасних прогресивних ідей, спрямованих на забезпечення сталого розвитку нашого суспільства та всього людства у ХХІ столітті. Презентував сучасний освітній простір Петрівщини та зазначив, що у сучасних умовах реформування шкільної освіти радикально змінюється статус педагога, його освітні функції. Відповідно міняються й вимоги до його професійно- педагогічної компетентності. Наразі постала потреба вдосконалення рівня професіоналізму. Якість і результати навчально - виховного процесу залежить передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
Оранська І.В., презентувала досвід роботи районного методичного кабінету із вчителями фізики та математики, у ході якого розкрила  проблеми переформатування діяльності методиста в умовах реалізації Концепції "Нова українська школа"», нових умов розвитку освіти, педагогічної майстерності, творчої ініціативи, удосконалення форм і методів підвищення кваліфікації педагога.  Зазначила, як спрямовує  свою діяльність на пошук ефективних шляхів удосконалення професійної компетентності педагогів та впевнено веде  їх  до мети: від алмазу творчості до діаманту успіху.
Ошега З.С., завідувач районного методичного кабінету зазначила,  що процес модернізації освіти стимулює пошук нових підходів до методичної діяльності, до створення нових умов для підвищення ефективності методичної роботи у сучасних умовах, головною метою якої є не лише надання методичної допомоги педагогічним кадрам у розвитку їх професійної майстерності, але і активізація творчого потенціалу кожного педагога. Сьогодення вимагає докорінної перебудови методичної служби, яка повинна дослуховуватися до потреб і запитів педагогічної спільноти району чи міста щодо змісту та форми методичної допомоги.
Яка ж роль методиста? А його роль, напевно, що головна, бо методист це менеджер, фасилітатор, зірка, експерт – який зрозуміє, надасть пораду, навчить, який самовіддано розчиняється в педагогові, бачить перспективу його розвитку. Організовуючи методичний супровід методист повинен бути максимально інформованим, обізнаним в сучасних питаннях педагогіки, методики та дидактики, повинен бути фасилітатором,а не ментором, який роздає методички на усі випадки життя. Сучасний методист повинен не говорити «роби так», а підказати або запропонувати, що можна було б запозичити із того чи іншого досвіду, що можна запровадити із інновацій у свою діяльність. Тобто, методист повинен стати порадником та консультантом.
Зауважила, що основна мета діяльності методиста: дати поштовх до самоосвіти, самовдосконалення та самореалізації, допомогти вчителю розкрити свої таланти, надати йому кваліфікаційну допомогу як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності у підвищенні результативності його педагогічної праці.
Учасники семінару у ході екскурсій ознайомлювалися із освітнім середовищем закладів, предметними кабінетами (фізика, математика), 1-ми класами Нової української школи.
Позивай О.А., завідувач філії провела екскурсію закладом та презентувала кабінет фізики, який оформлений відповідно до вимог Нової української школи.
Вчитель математики Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів - Філіпенко І.В., учасник Всеукраїнського  Хакатону для вчителів - "STEM: гендерночутливий підхід до навчання у школі",  провела із учасниками семінару тренінг із проблеми:  «Математика, фізика у фокусі НУШ: як поєднати традицію з сучасними викликами. З досвіду роботи: від А до Я».
Під час тренінгу слухачі  мали можливість подискутувати про локальні і глобальні проблеми НУШ, зануритися в технологію дизайн-мислення.  обговорити особливості викладання математики відповідно до Нової української школи
Учасники тренінгу активно включились у роботу тренінгу, працювали у інтерактивних локаціях та висловили вдячність організаторам за змістовне проведення. Навчання пройшло в теплій та дружній атмосфері, учасники невтомно працювали, генерували ідеї, проявляли творчий підхід до вирішення поставлених завдань.
Вєтрова А.С., директор комунального закладу «Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів – гімназія», представила заклад та окреслила основні його завдання. Розкрила роль педагога у формуванні суспільства. Зазначила, що учитель закладає моральну основу нації, розкриває перед учнями різні грані багатовимірної дійсності і закликає бути активними творцями нового життя, побудованого на принципах поваги до іншого, патріотизму, шанобливого ставлення до своєї мови, культури та історії.  Адже за ними стоять діти, за ними стоїть молодь, за ними стоїть Україна. Де б ми не були і які б часи не настали, слово «вчитель», поняття «школа» і «знання» завжди будуть атрибутом мудрості, поваги й пошани до людей, які несуть знання, творять великі й прекрасні дива. Алла Степанівна представила учасникам семінару переможця обласного та лауреата Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018» у номінації «Фізика»   - Оранського Олександра Володимировича.
Далі зустріч продовжилася в форматі бесіди. Олександр Володимирович розповів про свої враження від участі в конкурсі. Зазначив, що конкурс вніс багато змін у його життя. Він отримав величезний досвід та багато емоцій, вражень, розкрив свій потенціал та інноваційні професійні здібності. Наголосив, що найголовніший здобуток – це отриманий стимул ще більше вдосконалюватися, оскільки навчання - це безперервний і надзвичайно цікавий процес, що триває все життя. Конкурсні випробовування позаду, але «…кожен фініш – це, по суті, старт». Перемогти – не завжди означає бути першим. Перемога – це коли ти став кращим, ніж був. Відмітив, що конкурс відкриває нові можливості, великі перспективи для педагога. А підготовка до нього спонукає учасників підвищувати свій методичний і фаховий рівень. Участь в конкурсі – це можливість та шанс заявити про себе як про фахово компетентну, творчу особистість. Хоча головним стимулом для професійного самовдосконалення були і залишаються учні – допитливі, наполегливі, розумні».
-Участь в конкурсах, де вчителі мають змогу заявити про себе, як про фахово компетентну, творчу особистість, підтримка влади, розуміння з боку батьківської громадськості дає стимул постійно навчатися, розвивати професіоналізм, знаходити підхід, аби давати учням більш глибокі знання, – зазначив Олександр Оранський.
Також, Олекександр Володимирович,  познайомив слухачів із методикою впровадження освітньої робототехніки як міжпредметний напрям навчання дітей. Презентував практичне значення щодо впровадження робототехніки у закладах .
Із «валізою корисних ідей» з досвіду роботи творчої групи вчителів математики району познайомила Лісайчук Н.С ., керівник районної творчої групи учителів математики, учитель математики Володимирівської ЗШ І-ІІ ступенів, філія Ганнівськлої ЗШ І-ІІІ ступенів.
Гужвієва Т.І., учитель математики Балахівської ЗШ І-ІІ ступенів, філія Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів представила досвід роботи з проблеми «STEM освіта у формуванні ключових компетентностей учнів на уроках математики».
Завершенням обласного семінару був педагогічний брифінг «Інновації у роботі вчителя фізики та математики», який провела Бондарєва Н.П., учитель фізики Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів, філії Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів .  Неля Петрівна основну увагу приділила обговоренню питань формування і розвитку фахової компетентності педагогів, компетентнісного підходу як дієвого інструменту підвищення якості освіти. Зазначила, що сьогодні відкиваються все нові і нові можливоті Інтернет: віртуальні екскурсії, спільні проекти та ін. Щоб досягти ефективного поєднання власних педагогічних знахідок і освітніх Інтернет-ресурсів необхідна велика і цілеспрямована підготовка. А найголовніше, бажання вчителів удосконалювати свою педагогічну діяльність. Талант і рівень кваліфікації вчителя – запорука успіху в просуванні нових технологій. Саме вчителі повинні стати основною творчою силою впровадження Інтернету в сферу освіти і, в цілому, в життя суспільства. До уваги та використання в роботі слухачам  було представлено огляд освітніх ресурсів та освітніх порталів для вчителів «Хмарні технології в арсеналі вчителя фізики та математики».
Завершився семінар побажаннями та сподіваннями «Чи справдилися їхні  очікування?»





























Немає коментарів:

Дописати коментар